torsdag 21 februari 2013

Köttfärs förrådet påfyllt

Det här med foder är ju en djungel och inget jag ska gå inpå nu men jag är ju en utav dem som hör till att katter ska äta så naturlig föda som möjligt, men jag har själv inte hittat ett foder jag är helt nöjd med ännu, tycker alla innehåller för mycket eller för lite utav det ena och det andra, ja som sagt en riktig djungel.
Hos oss finns det iallafall alltid köttfärs i frysen till katterna, speciellt när vi har kattungar. Det är självklart inget dom får istället för torrisarna utan det blir mer att dom får det lite som godis, torrfodret har dom fri tillgång på. Och för dom små magarna är färs en bra start. Jag brukar frysa ner små "plättar" med köttfärs så det är fort taget fram och upptinat till katterna. Idag hade dom väldigt billig köttfärs på affären, 800g för 19.19:- st och då köper man ju självklart med ett helt gäng förpackningar, man måste ju passa på.

 Lia är sugen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar