måndag 15 april 2013

Umeå 13-14 april, Björkstakattens kattklubb

Då var Björkstakattens årliga utställning över. Vi har haft en trevlig helg med bra domare och bra bedömmningar båda dagarna, dock en kall helg, ja det var bitande kallt i utställningshallen, trotts flera lager kläder.
Vi hade med oss Venus som på lördagen blev bedömd utav Anna Wilczek, hon dömde ju även Venus på förra utställningen då vi var i Uppsala och hon gillade verkligen henne då men påpekade att hon hade en liten "bebismage" vilket hon även påpekade denna gång, resultatet blev Ex1, hon gick upp för NOM men där var det en Burma som tog hem det.
Söndagen då. Då var det Helene Lis som dömde, hon var riktigt petig men jag gillade henne, jag höll med henne i allt hon sa. Hon var dels imponerad utav Venus benstomme och sa att hon gillade hennes huvud mycket, även hon påpekade den lilla "vällingmagen" Resultatet blev samma som på lördagen, Ex1 och upp för NOM men där var det en Rex som tog hem det.

Nedan är några bilder både från lördag och söndag, André fotade och han har mest bara tagit bilder på mig och Venus hmm, men det finns några enstaka bilder med annat motiv..


 Under nomineringen på lördagen
 Under nomineringen på lördagen
 Under nomineringen på lördagen
 Venus låg lungt och stilla i mitt knä

 Venus ligger och filosoferar, kanske hon tänker: Fnys, jag tjock om magen, då verkar ni ha missat min mattes mage, den kan man väll ändå inte kalla slank!? ;)



Nedan är bilder från söndagen


 Åsas Lynxland Summer Day under bedömningen
 Åsas Lynxland Summer Day under bedömningen
 Venus under bedömningen
 Venus under bedömningen
 Venus under bedömningen

 Jessica och Nightmist Some Like It Hot, Hunken
  Jessica och Nightmist Some Like It Hot, Hunken
 Marble från Leopardettes
Superfina kontraster på denna
 Leopardettes Idefix som blev BIS båda dagarna, fin kille.
Leopardettes Idefix

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar